Kako spriječiti anemiju

Da biste se izborili sa anemijom, u jelovnik uvrstite raznovrsnu ishranu životinjskog i biljnog porijekla bogatu svim neophodnim sastojcima.

Oko 40 odsto populacije ispoljava simptome anemije uzrokovane nedostatkom gvožđa, pokazuju podaci Svjetske zdravstvene organizacije.  Dobri izvori gvožđa su: crveno meso, džigerica, žitarice, riba (skuša, sardine), jaja, pasulj, integralni ili crni hleb, lisnato zeleno povrće, suve kajsije, suve šljive. Kupinovo vino, borovnice, kopriva, cvekla, spanać, kakao utiču na povećanje nivoa gvožđa. Kopriva sadrži gvožđe, bakar i vitamin C, ali i mangan koji stimuliše oslobađanje gvožđa iz depoa.

Malokrvne osobe prati umor, slabost, vrtoglavica, glavobolja, titranje pred očima. Sklone su razdražljivosti, gube apetit, opada im kosa, lome se nokti, a kod tinejdžerki dolazi i do prestanka menstrualnog krvarenja.
Da biste se izborili sa anemijom, u jelovnik uvrstite raznovrsnu ishranu životinjskog i biljnog porijekla bogatu svim neophodnim sastojcima, a posebno gvožđem (kopriva, spanać). Uzimajte sredstva za podsticanje lučenja sokova za varenje i poboljšanje apetita. Hranu ukusno spremajte i dijelite u pet obroka.


Najugroženiji za nastanak anemije su: trudnice (pogotovu one žene koje su i pre trudnoće bile anemične), porodilje (ako su tokom porođaja izgubile mnogo krvi), odojčad (posebno oni koji su rođeni anemični, jer su im i majke bile anemične u trudnoći), djeca (usled naglog rasta i razvoja djeca imaju povećane potrebe za gvožđem), žene u reproduktivnom periodu, jer gube krv menstruacijom.


Pored raznovrsne ishrane važan je i boravak na planini. Planinski vazduh i nadmorska visina utiču na relativno brzo povećanje broja crvenih krvnih zrnaca, koji doprinose bržem oporavku organizma.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *