Univerzitet Crne Gore organizovao je još jednu Univerzitetsku tribinu pod nazivom “Prirodne nauke u školskim planovima i programima” koja je okupila vodeće stručnjake iz oblasti obrazovanja s ciljem razmatranja trenutnog stanja nastave biologije i hemije u osnovnim i srednjim školama.

Na tribini su govorili prof. dr Miljan Bigović, dekan Prirodno-matematičkog fakulteta (PMF), prof. dr Danka Caković sa PMF-a, mr Milica Vušurović, samostalna savjetnica i nadzornica u Zavodu za školstvo Crne Gore i Slobodan Savović, predstavnik Ministarstva prosvjete. Moderator tribine bila je mr Bojana Šolaja.

Fokus tribine bio je na ključnim aspektima obrazovanja iz biologije i hemije, sa namjerom da se pokrene konstruktivan dijalog o trenutnom stanju nastave kada su u pitanju te discipline. Razmatrane su i druge važne teme, uključujući broj časova posvećenih biologiji i hemiji, sprovođenje planova i programa, analiza srednjoškolskih programa u stručnim školama, a poseban akcenat stavljen je i na nedavno PISA testiranje.

Učesnici tribine izrazili su zabrinutost zbog rezultata PISA testiranja iz naučne pismenosti, stavljajući u fokus prvenstveno prirodne nauke, ali i neophodne reforme obrazovanja u Crnoj Gori. Istaknuto je da preduzete mjere koje se odnose na smanjenje opterećenja učenika nijesu dovele do poboljšanja kvaliteta znanja. Takođe, istakli su da su promjene u nastavnim planovima uticale na predmetne programe, udžbeničku literaturu i pristup nastavi, pri čemu je vanredno stanje izazvano pandemijom COVID-19 dodatno otežalo situaciju.

Govornici su apelovali da je potrebna detaljna analiza stanja u obrazovanju, kao i donošenje zaključaka na osnovu tih analiza, a akcentovali su i potrebu za preduzimanje adekvatnih mjera kada je u pitanju nastava ovih disciplina.

Profesori prirodnih nauka iz Crne Gore, koji su učestvovali u diskusiji, imali su priliku da se uključe u raspravu i doprinesu dijalogu.