Beranski srednjoškolci Aleksandra Anđić i Ljubomir Jelić, učenici Srednje stručne škole (SSŠ) Berane, su nagrađeni na takmičenju “Lov na hakerski kod” u okviru kampanje “Sajber odgovorni”, na kome su učestvovali srednjoškolci i srednjoškolke iz cijele Crne Gore održanom u Podgorici.

Podijeljeni po timovima, mladi su kreirali rješenja za simulirani hakerski napad, a najbolja je bila ekipa “Vuln hunters”, koju su činili učenica trećeg razreda SSŠ Berane, smjer elektrotehničar računarskih sistema i mreža Aleksandra Anđić kao i Luka Miletić i Andrija Boričić.
Članovi prvoplasiranog tima nagrađeni su laptop računarima.
Drugo mjesto osvojila je ekipa “DedSec”, odnosno Lana Jauković, Arman Omerović i Vuk Ivanović, koji su nagrađeni mobilnim telefonima.
Učenik pomenute beranske škole, Ljubomir Jelić, koji pohađa smjer elektrotehničar za razvoj veb i mobilnih aplikacija, iz tima “Anon1mus1”, u kojem su još bili Boris Pejović i Vojin Vuković, dobio je tablet za treće mjesto.
Učenici i učenice su u proteklih nekoliko sedmica prošli intenzivnu obuku sa mentorima, položili kvalifikacioni test, nakon kojeg su grupisani u sedam timova koji su se borili za titulu najboljeg.
Takmičenje je realizovano na inicijativu Vladinog CIRTa, koji je zadužen da preventivno djeluje, ali i aktivno istražuje, analizira i odgovara na sajber incidente unutar mreže organa državne uprave, kao i da u kontinuitetu djeluje na jačanju aktuelnih bezbjednosnih polisa i praksi.
Događaj je dio projekta “E-usluge i digitalna infrastruktura kao odgovor na Covid-19” koji finansira Evropska unija, a sprovodi UNDP u saradnji sa Ministarstvom javne uprave, s ciljem jačanja kapaciteta i sigurnosti digitalnog ekosistema u Crnoj Gori.
Takmičenje su podržale i kompanije Un1quely i Amplitudo akademija, koje su mladima poklonile obuke iz oblasti ofanzivnih i defanzivnih cybersecurity operacija.
Razumijevanje sajber prijetnji i sticanje vještina za njihovo suzbijanje je imperativ u digitalnom dobu, a uključivanje i edukacija mladih investicija u sigurnu digitalnu budućnost. Događaji poput ovog pružaju priliku učenicima i učenicama da razvijaju sposobnosti timskog rješavanja problema, unaprijede vještine kritičkog razmišljanja i razumiju važnost zaštite digitalne imovine.
Izvor: Radio Berane