Gotovo 40 odsto djece imalo je makar jedno neprijatno iskustvo tokom korišćenja interneta, a svako drugo dijete u Crnoj Gori kaže da se ne osjeća bezbjedno u virtuelnom svijetu, saopšteno je iz Telenora, a prenosi Mina.
U više od 140 zemalja širom svijeta danas se obilježava Dan sigurnijeg interneta, kao dio podizanja svijesti o bezbjednijoj upotrebi tehnologija.
„Globalni podaci pokazuju da je svaki treći korisnik interneta u svijetu maloljetan, a trećina njih imala je neko negativno iskustvo u online okruženju“, kaže se u saopštenju Telenora.
Navodi se da su korisnici digitalnih tehnologija sve mlađi, pa u nekim zemljama djeca mlađa od 15 godina koriste internet na jednakom nivou kao i populacija starija od 25 godina.
Podaci Unicef-a pokazuju da je sajber – buling, ili vršnjačko nasilje na internetu, jedna od ključnih pojava koje smetaju mladima u Crnoj Gori uzrasta od 12 do 17 godina koji koriste internet.
“Gotovo 40 odsto djece imalo je makar jedno neprijatno iskustvo tokom korišćenja interneta, a svako drugo dijete u Crnoj Gori kaže da se ne osjeća bezbjedno u virtuelnom svijetu”, naveli su iz Telenora.
Generalna direktorka Telenora u Crnoj Gori, Sandra Štajner, kazala je da se u toj kompaniji kroz različite inicijative, bezbjednošću djece na internetu bave već osam godina.
„Nakon što smo smo edukovali više od 20 hiljada djece o bezbjednom korišćenju interneta, zalažemo se za to da digitalno opismenjavanje postane redovan dio nastavnog plana u osnovnim školama“, navela je Stajner.
Ona je poručila nastavnicima i roditeljima da nisu sami u borbi za bezbjedniji online svijet.
Telenor i Unicef potpisali su sporazum o zajedničkoj realizaciji trogodišnjeg projekta ,,Digitalna bezbjednost za svako dijete“, tokom kojeg će djeca u svim osnovnim školama u Crnoj Gori steći osnove digitalne pismenosti.
Iz Telenora su podsjetili da su krajem prošle godine, u okviru projekta, opremio digitalnu laboratoriju u Osnovnoj školi ,,Štampar Makarije“, koja bi trebalo da postane mjesto aktivnog učenja i bezbjedne upotrebe tehnologije.
To je dio inicijative uvođenja digitalne pedagogije, kao odgovor na podatak istraživanja Unicef-a koje je pokazalo da svaki drugi roditelj smatra da škola treba da pomogne djeci da se digitalno i medijski opismene.
Škole u prirodi: sporne cijene, lokacije, hoteli i usluga 