Nastavnici/e i učenici/e iz deset crnogorskih škola uspješno su završili obuku “Medijska pismenost kao alat za podršku rodnoj ravnopravnosti” u okviru projekta “Medijsko – rodna pismenost”.

Tokom ove dvodnevne obuke, učesnici/e su imali priliku dublje razumiju svijet medija i ulogu koju igraju u oblikovanju naših stavova i uvjerenja.
Obuhvaćeno je više važnih tema:

Značaj rodne ravnopravnosti u medijskoj pismenosti: Razgovarali smo o osnovnim pojmovima i zašto je važno razmišljati o rodnoj ravnopravnosti u medijima.

Rodni stereotipi u medijima i njihov uticaj na djecu i mlade: kako stereotipi mogu uticati na našu percepciju svijeta oko nas i kako se prenose kroz medije.

Kako prepoznati i analizirati rodne stereotipe u medijima: Učesnici/e su stekli vještine prepoznavanja i kritičke analize rodno utemeljenih stereotipa.

Rodna ravnopravnost u nastavi: Razmotreni su pristupi i metodi za razvijanje kritičke svijesti kod učenika i nastavnika o rodnim ulogama i stereotipima.

Obuku su vodili profesori i edukatori u ovoj oblasti Svetlana Koprivica i Miro Minić.

Nakon obuke, formirani su školski timovi – Media corner, sastavljeni od učenika/ca i nastavnika/ca, koji će raditi na implementaciji edukativnih radionica o medijskoj pismenosti kao alatu za podršku rodnoj ravnopravnosti, s posebnim naglaskom na borbi protiv rodno zasnovanog nasilja u svojim školama.

Projekat “Medijsko – rodna pismenost” realizuje se u okviru projekta “U PRAVO VRIJEME – Podrška zaštitnicima/ama ljudskih prava i OCD u oblasti promocije ljudskih prava i razvoja demokratske političke kulture” koji realizuju Nvo Juventas, Help Hilfe zur Selbsthilfe Montenegro, Centar za monitoring i istraživanje – CeMI, Queer Montenegro i Otvoreni centar Bona fide uz podršku Delegacije Evropske unije kroz program Evropski instrument za demokratiju i ljudska prava za Crnu Goru 2022 (EIDHR).